Vecka 6m Bryssel och frukost på 5 stjärnigt hotel!

På måndag morgon förde jag Brieke till skolan, men en sur två åring i kärran. Han bölade hela väge till skolan vilket inte var så smickrande, dessutom var det typ utan orsak också.. Han är verkligen i trotåldern.. suck... Dock fick jag honom nerlugnad till slut, men dagen var dock ganska jobbig efter som han satte emot sig precis allt...
 Då han sov, och jag fick en lugn stund bokade jag hostel för Amsterdam helgen då Janet och Ann-Sofi kom. Ett fyra pers rum, som vi hoppades på att få ha för oss själva, med perfect location! Dessutom skickade jag min CV runt till en massa ställen med hopp om sommar jobb...
 Så var det dags att öka Brieke och Rein var såklart på dåligt humör... Brieke blev också nere då hon märkte att hon inte hittade någon att leka med.. Räddade dock situationen med att föreslå att vi skulle "baka" (med andra ord shake and bake) muffins. Båda två sken upp och muffinsarna blev riktigt goda och visst var de ursöta som två små choklad monster :)

 

Tisdagen var ganska lugn och skön. Började först jobba klockan 15 då jag hämtade Brieke och hennes kompis Manouk från skolan. Vi pysslade alla möjliga sorters kort och tiden gick snabbt.. Sedan var det dags att hämta Rein... Han har utvecklat en fetish på plasthandskar och blir alldeles ifrån sig om han inte får en då han lämnar dagis... De använder altså sådana där då de byter blöjor på barnen... Så idag förstås fick han inte och han repeterade samma två meningar under heeela vägen hem :"nee" och "ik wil een juffehandschoen".. SUCK för den... Och det var inte slut pirrat med det, under maten var det bare nej och motsägleser helatiden.. mycket uttröttande... men men... det hör väl till...

Onsdagar har jag i vanliga fall ledigt, men nu var jag dock tvungen att jobba från klockan 08-13.00... Rein var på sitt vanliga sura humör och inte alls glad att mamman åkte till jobbet... Han grät så att han skakade... Han saknar verkligen sin mamma, och jag tycker föräldranra borde spendera mycket mera tid med barnen... Speciellt med två åringen... Vet inte hur många ggr jag har råkat vara hemma här nu på onsdagar då hon lagt honom och han är först okej med det men så hör han hur hon smälle ri dörren för att söka Brieke... Klart att han blir ifrån sig då! Speciellt då han inte ens vet att jag är hemma... Ingenting hjälper förrän han vet att mamman är tillbaka och så vägrar han sova... Faktum är att han sover bara middag med mig nu förtiden..
 Nåja, då hon kom tillbaka låg han dock i säng och sov men högljudd och småklumpig som hon är blev han väckt och sov bara 45min den dagen..men men.. inte var det jag som skulle hanskas med honom sen mra. Så jag begav mig till tågtaionen för att köpa tågbiljetter till bryssel för följande dag!!

Torsdagen bestod av 10h lång arbetsdag för att sedan bege mig av till tågsattionen. ÄNTLIGEN! hade väntat så! Dock var resan dit inte helt smärtfritt... Då jag hade åkat tåg i ca 30min så stannar det vid en station och de säger i högtalarna att vi som skall åka til ldet och det stället måste stiga av här och åkta tillbaka till Arnhem, pga att någon har håppat på spåret vi skall vidare på... SUCK! det blev riktigt stressigt och var tuvngen att springa med alla mina väskor...
 Slutligen hann jag dock med sista tåget till Bryssel, sådär nätt och jämnt... Och istället för två tåg hade jag åkte sex stycken... Tack gode nånting att jag hade köpt Twilight och att den underhöll mig under vägen!
 Ann-Sofi mötte mig i Bryssel och vi tog bussen till henne, för att sedan försöka hitta något ställe där vi kunde käka på. Turen var på vår sida. Som vanligt då vi ses kan ingen hålla mun så vi talade till ca 04.30 på morgonen för att sedan konstatera att vi bara hade en 3-4h på oss inann vi skulle upp igen innan hennes franska lektion började!
 Underligt nog var vi i tid och allt gick bra! Kände mig näääästan som en naturtallang på min alldeles första franska lektion! Förstod ju till och med vad läraren sade, inte hela tiden såklart men rätt så mycket ! ;D haha... Sedan så bar det av till matbutiken där vi shoppade mat och såklart glass... Efter att ha avnjutit den började vi kolla på resor för påsken... Marseille verkade bra och vi hittade ett alldeles underbart hotell... (De planerna har nu ändrats till en annan destination)
 Sedan var det dags att plocka upp tvillignarna på skolan, de är så ursöta! :) Vi gick till parken i det härliga vädret, lekte hemma med dem, åt plättar samt spelade afrikas stjärna!
 På kvällen begav vi oss till legendariska Nua, en karaoke bar där vi träffade alla möjliga roliga människor, främst bör väl nämnas de två engelskmännen och skotten! Har lärt mig att säga fuck off på skottiska och det är absolut en favorit! Get tae fuck! Senare blev det också en hälsningsfras då vi såg dem nästa dag... Så jag har för första gången i mitt liv sjungit karaoke, om man bortser från singstar. Det var otrligt kul och alla sjöng med, dock hördes man inte men det var nog bara lika bra :D
 Bör också nämna att jag fick träffa de norska nato soldaterna som var mycket trevliga dom också, och roliga! En av dem är faktiskt från samma stad som mig, och det var otroligt skoj att få prata sin egen dialekt igen! :) Och roligt hade vi med dem också.. dock tappade vi bort Thomas då vi bara skulle på wcn, han hade yrat bort sig, full som han var... haha... Med en rosa boa runt sig som jag hade satt på honom,... hahaha så han hade gåt ti bryssel med rosa boan på och sedan tagit taxi hem. sööötär :D
 hahaha.. satt nyss och fundeerade på vad som hände sen?? HUR kom vi hem.. Men sedan slog det mig!  Jag väntade på Ann-Sofi att hon skulle komma ut ur baren då två män går för bi och tala med brittisk accent.. BRITTS utbrister jag och de kommer fram till mig och frågade vad jag sade... Det kom fram att de var tyskar after all.. Och jag frågade VARFÖR e då talar english med varandra... Sedan sade den ena: we assume you are hungry aswell!? Yeah! breakfast on you? utbrast jag.. (oops) YES thats a good idea!! sade de då jag försökte förklara att jag skojade... Men de insisterade på att bjuda... Jag tänkte typ Fritjes för 2.5€ men det visade sig att de talade om hotel frukost på ett 5 stjärnigt hotel! whaaat?? Vi försäkrade dem om att v inte kan betala nåt sånt med vår lilla au-pair lön! Men de sade att viinte behövde oroa oss för någongting.. Inte ens taxi pengar... Så där satt vi i lobbyn och väntade 45min till vi skulle på uppleva nåt så fancyt som vi aldrig sett förr och få smaka undebrar frukost med sååå många alternativ.. Synd bara att man känne sig ultraful efter en looong ngiht out, shottar spillda här och där, och mycket trötta ögon... Dessutom var vi omringade av rikemän så vi var tvungna att äta lååångsamt och prydligt och försöka smälta in..haha... Vi kände oss dock som Call Girls...ojoj.. MEEEN vad gör nu det gott var det.... =P Priset på fruksoten var 30€/man.. Och vi räknade ut att de satte ut 100 euro på oss allt som allt då man räknar med fruskot för två samt taxi... Sedan kommer ju deras del också... haha... "this is the best breakfast ever, and i think i speak for both of us... not because of the food itself but because of the company"... haha sure.. :P
Så klockan 08 var vi hemma... Vi sov en 3-4 innan det stod shopping på programmet... Lite segt gick det, men bättre blev det då vi fick Australian homemade icecream! <3
 På kvällen belv det såklart utgång igen och denna gång följde en kompis av Ann-Sofi med. Vi dansade och sjöng karaoke, och UK:arna samt norrmännen var också med! Förfest hos en av dem... Vi dansade på baren och shottade... Och en föll av baren och rev med sig en heeel del glas också :/ usch vad hemskt det såg ut och det lämnade märken på armar och rygg åt henne.. men hon hade nog tur i oturen!
 På söndagen käkade vi på pizza hut, och åt glass som efterrätt såklart. Vi var också inom finska kyrkan så att jag skulle få köpa lite rusileipä och dylikt.. Var också tvungen att köpa lite Leonidas begliska choklad! Tog sedan tåget hem vilket för en gångs skull gick ganska smärtfritt...  Visse dock att kommande vecka skulle vara smärtfull pga 9h sömn på 3 nätter...
Men en super helg var det!

  Audie (england) girls och Tore (norge) 

forsättning följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0