Rutinerna löper...

Tänk att jag redan varit här över en vecka! I och för sig känns det på ett vis som en evighet redan, men även som om jag kom igår....Märkligt... 
  Idag hade jag en lång dag, en likadan som måndagarna med andra ord.. 7h ensam med 2åringen och 3h ensam med 2-och 3åringen, så totalt 10h ensam med barnen.. Allt har dock gått bra och rutinerna löper redan. Kände mig mycket säkrare idag på allt jag gjorde och  något vis kändes det som om jag gjort detta många ggr förr.. Har dock bara haft en likadan dag förr, måndagen altså... Är mycket glad att jag kan en del holländska, det underlättar massor måste jag säga! För hur skulle jag annors kunna förstå och irätta sätta dem? dessutom måste man tolka 2åringens prat då han inte helt kan uttala alla orden. Jag lär mig mer och mer för varje dag, och det är härligt! Tror jag kommer få mycket ut av detta år! Inte bara ett nytt språk och nya upplevelser, men också växa som person och bli många erfarenheter rikare! Visste kunde jag ha jobbat i Finland och tjänat bra, men jag tror detta kommer ge mig mera, dessutom är jag för rastlös nu för samma gamla stad med samma människor och tråkiga jobb med dom sämsta tiderna :P typ....
  Barnen accepterade snabbt att jag är här, så det är skönt! Idag ropade till och med Rein (2år) på mig när han vaknat efter sin middagslur, "Jillaaaaa"!! Haha :D såå sött! Turigt nog kunde vi va ute idag i flera timmar tack vare att det inte regnat idag! :)
  Men skönt är det nu när torsdag är över och jag kan njuta av tre lediga dagar, får se bara vad jag ska hitta på! Väntar grymt mycke på att Ann-Sofi ska hitta hit ner också, Bryssel dvs! :) SKYNDA!!


Doei!


Kommentarer
Postat av: Biina

HEJ! Vad roligt att kunna följa med ditt liv i Hollandet, och pssst! Nu har jag mic :D

2008-08-21 @ 20:58:40
Postat av: andrea

vitsit anpassar dj snabbt! e wow'ad.. :P

2008-08-22 @ 17:59:40
Postat av: ann-sofi

jag kommer jag kommer!!!snaaaaaart:D.väntar helt massor för tillfället.e såå excited men samtidigt nervös och ledsen över att lämna oskar o janet o alla andra:(.meen månne de int går bra.oskar ha skaffa laptop nuu såå vi ska nog kunna kommunicera ändåå:D

2008-08-22 @ 21:49:11
Postat av: marielle

du må da update bloggen din litt:P det er mer enn en uke siden at du har skrevet noe:p

2008-09-02 @ 16:54:49
Postat av: Anonym

Bra att de löper och att allt går bra!

2008-09-13 @ 16:53:58
Postat av: Annika

ups glömde skriva mitt namn men de va jag som skrev att bra att de löper och att allt går bra :D ha d bäst

2008-09-13 @ 16:55:05
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna vara snäll och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/2/-1/votes/5185986



Det vore jättesnällt och jag skulle bli skitglad! :)



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :D

2008-09-13 @ 16:58:50
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0