avsked och AU PAIR livet börjar!

10.08.2008 14:48

avsked

Måste börja med att tackaför en jätte fin kväll igår med god mat och nära vänner!! Igår Ordnade Janet, Heidi och Lotten en fin avskedsfest för mig och Ann-Sofi, eftersom jag åker iväg på tisdag och Ann-Sofi den 26e..
Just nu har jag en hel konstig känsla i bröstet.. Tror det är gråten som jag försöker hålla innom mig... Antaglign, eftersom ögonen nu blev tårfyllda..
Trodde dock att jag skulle skapa en syndaflod på No.1, men det gick bättre än väntat, fastän det brast ett par ggr spec. när de överräckte de fina och finurliga avskedspresenterna :') Fina vänner man har. Ledsamt var det också då Lotten och Heidi skulle åka hem.. Sen vet jag att det brast ganska ordentligt ett varv, och då vi (jag J och A-S) skulle tränga oss förbi folkmängden till wc:n, fick vi nog förundrade blickar och kommentarer..
Men egentligen... kan jag nog inte förstå att det verkligen händer.. Då när Janet och Ann-Sofi skulle åka iväg kändes det så overkligt att syndafloden inte slog till ordentligt, utan bara lätt.. Jag fattar nog inte att jag ska klara av att vänja mej vid att inte kunna bara ringa och tala i eveigheter om allt och ingenting.. Hoppas dock att jag hinner se dem ännu idag!!
För min del slutade kvällen klockan 9 på morgonen då jag genomblöt kom hem :P haha
tisdag kommer nog va en jobbig dag tror jag, och inte kommer man va fager när man kommer fram!!

argh!!! Känns så fel å säga: "ses om 5månader då...".. Och isf e det väl på juldagen.. Kommer altså hem till jul, och sen åker jag 26e till Thailand, sen hem och svänga och så bär det av igen för 4månader..

Måste också erkänna att idag när jag vaknade efter bara 2h sömn och måttligt slut var min första tanke, vaffan håller jag på med!? Jag ville inte lämna mina kompisar..! Nu verkar det säkert som om jag inte alls vill åka, men det är fel.. Jag >>vill<<, men samtidigt känns det fel att åka ifrån vänner...
Avsked e inte min grej helt enkelt... Som jag konstaterat många ggr förr..

Ciao

11.08.2008 18:33

Nya livet börjar imorgon, som au-pair!!!

Imorgon bär det altså av till Nederländerna med KLM klockan 14.45! Det är nog med blandade känslor som jag lämnar Finland. Tror dessutom att jag inte insett att detta verkligen händer.. Förr var det bara en fjärran dröm, men nu när det äntligen händer vet jag inte vilket ben jag ska stå på.. Packningen är inte helt klar än, och om jag int hamnar betala övervikts pris så har jag enormt tur!
Men det är klart, visst väntar jag på att få vidga mina vyer ännu mera och få uppleva nya saker som sedan blir fina minnen, och erfarenheter. Dessutom får jag en lång paus från allt som heter skola, om man inte räknar med språkkursen förståss.
Hoppas också alla som säger att de ska komma och hälsa på, gör det också :) Iaf är det kul att så många har sagt att de ska försöka och vill komma! :)

Uppdaterar mera senare i veckan!

Doei!!!
xoxo

13.08.2008 14:58

12-13.8.2008

Nu har jag sovit en natt i den (stora) nya sängen och har så där smått börjat plocka upp saker och göra rummet mera personligt. Hittills har allt gått bra, fastän flyget var försenat 1.5 och de har höjt priset för extrakilorna man plockar med sig... Förr var det 5€/kg, meen nu var det T O L V!!! Hade 27.2kg i min stora väska.. woops.. "Do you have any hand luggage?".. -Yeah.. svarade jag och lyfte upp det över 12kg tunga handbagaget, och försökte se ut som om den var jääätte lätt :P Så jag kom undan, fastän jag också hade en mindre väska, fylld med saker och en laptop väska.. Men hallå 9mån!

nåja, de va lite uppdatering... mer kommer och ska sätta upp adress till bloggen när jag börjat skriva!

Doei!!

15.08.2008 17:01

Au-pair

Sååja, nu har det gått några dagar igen.. Och allt är bra! Märker också att kontakten till barnen börjar bli bättre och bättre :) jätte skoj!
Idag har jag ledigt.. Så jag bestämde mig för att utforska Arnhem på egen hand.. trodde inte jag skulle våga mej längre än till Albert Heijn, dit vi gick igår.. Sven, pappan, hade gett något så defus förklarning på hur jag skulle komma mig till centrum till fots eller med buss.. "Ta buss nr2 från busshållplatsen runt hörnet".. Hållplatsen visste jag var ligger, men när jag kollade in det hela så bestämde jag mej för att ta appostlahästarna istället :P "gå förbi Albert Heijn en bit sen lite vänster o lite höger o lite rakt"... eller kom jag ihåg rätt nu?Nåja, bestämmde mig iaf att gå förbi butiken ett stycke... Sen samlade jag mod till mig och försökte klura ut hur jag skulle hitta.. Äääh jag far ditåt som de verkar va folk.. :P Sven hade sagt att det ca skall ta 20min..
Rätt som det var kände jag igen mig och hittade alla butiker och allt :) Var borta i ca 4h och fyndade!! I looove this place! snygga skor för 5euro :O :D:D Sen köpte jag en väska och ett par legging samt en t-shirt och hagelslag till käre bror min..
hahah, tycks smälta bra in här :P 3ggr blev jag stannad av folk för att de ville veta vägen till olika ställen :P pluss att nå snusk bygg gillar vissla åt mej å sa hoi, o glodde som faen, vet inte riktigt va de tänkte... 8-)

Och imorron får jag äntligen åka till Veenendaal och hälsa på Marielle :)
Doei!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0